Pepparkaksgubbar

0kommentarer

Som mer eller mindre hela Sverige vet, nog den hetaste diskutionen igår om att Mio 10 år inte fick vara pepparkaksgubbe i Kanalskolan som ligger i Laxå.
Många är upprörda. Många diskuterar. 
Såklart att många blir arga. Det är en tradition vi firar i Sverige varje år. Vare sig vi är troende eller inte. Alla barnen i skolan klär ut sig och sjunger sånger för stolta föräldrar, vare sig de kan sjunga eller inte.
Men nu i år skulle pepparkaksgubben tas bort från 1 skola ( vad vi vet ) 
Och då är ju min fråga egentligen vad som är fel med detta? En pepparkaksgubbe?
De ska även ta bort att de inte får äta pepparkakor! Alltså, man blir ju snäll av att äta dom sägs det, så jag hoppas alla ungar i skolan blir helt galna.. HAHA
Många statsusar vandrade runt på Facebook, och detta fick en stor uppmärksamhet av befolkningen i hela Sverige.
 
Och då kan vi komma till rasism. De som sitter och bestämmer saker, oftast fega och vita som tar bort saker för att allt ska bli så jämställt? som möjligt. Verkar inte förstå att det är såna här saker som gör att rasismen väcks och blir större. För vi som bor här och följer våra traditioner ( bruna,vita och gula ) gör bara att det blir ett större hat till invandrare. 
Och mer eller mindre all barn är med i lucia tåget i skolan. Iaf när jag var liten. Då var det inte bara svenska "krista" som var med. Utan alla barnen i skolan. Jag har aldrig ens haft en tankte på att det kan bli en rasistisk sak av detta? Nu får ju Sveriga sluta vara så jävla töntigt. Börjar ju bli skrämmande. 
Som när vi tog bort vart det lakritsnogger? JOOO För att den kunde vara rasistikt!
Jag ska fan börja stämma varenda jävel som skiver blondinskämt? Men asså. Hallåå??
 
Jag kan nu meddela iaf att Mio får vara pepparkaksgubbe i skolan.
Så att vissa saker uppmärksamas är as bra :D Vilda diskutioner kan ibland leda någon vart. GO befolkningen ;D
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej