Förlossningen

0kommentarer

Jag som lovat att inte behöva åka in på förlossningen igen. Men igår hände det igen. Hade inte känt av henne på hela förmiddagen. Druckit kallt vatten, legat ner efter jag druckit, stått upp. Puffat på magen i alla lägen, hoppat upp o ner, skakat magen, suttit böjd frammåt och ja inget funkade. Okej att hon ibland kan sova djupt men efter ca 30 min blir jag fan rädd. Visst kan hon ju ha rört på sig när jag varit ute med hunden och jag inte lagt märke till det. Men ringde in till Danderyd iaf och de ville att jag skulle komma in på en koll.

Linkan lämnade jobbet för att hämta mig GULD värd som han är :) Och så hämtade vi mamma. Ringer bebis pappa som är i Kista för att berätta. Han har ju såklart rätt att veta tycker jag :) Och så messar jag han iaf att vi är på danderyd om han vill komma in. Men det ville han inte. Men han skulle väl komma om vi fick ligga kvar länge.
Väl inne på DS så får vi komma in direkt, och jag fick en jätte trevlig barnmorska. kopplade på ah hjärtaljudgrejs? Kommer aldrig ihåg vad det heter.. Hon hade först svårt och hitta bra och fina slag, vilket gjorde mig ännu mer orolig. Var helt skakis när vi kom in. Men tillslut hittade hon. Och jag kunde äntligen lugna ner mig :)
Så efter ca 1 timme så kom dom in o kopplade bort för att titta med ultraljud. Hjärtslagen visade en fin kurva och samma sak på UL så såg hjärtat super fint ut. Och jag hade jätte bra med fostervatten.
Sist jag såg bebis på UL fick nästan hela hon plats på skärmen. Nu var det ett huvud bara. hehe. Men det var en sån otroligt skön kännsla att lyssna på hennes hjärtslag, som ljuv musik :)
Mamma följde även med hem och stannade inatt :) Gick och hämtade Vilgot hos Sara & Rikard som snällt tagit hand om han medan vi var iväg. Tog en snabbfika också. var trevligt eftersom det var ett tag sen vi sågs :)

Så nu har jag precis duschat och klätt på mig. Så ska jag & Vilgot gå o handla lite o sen till gå till Malin för att spendera våran kväll där med henne och barnen.

Kommentera

Publiceras ej